sábado, 19 de janeiro de 2013

Krönikor av en nystart



Kronisk översatt från portugisiska till deras språk med Google Translator. Jag kan inte garantera att det 100% trogen hans tunga!

Krönikor av en nystart

Läs detta innan du börjar

"Allt som händer eller kan hända har hänt förut. Gud gör något hända hända igen "Predikaren, kapitel 3,. 15 (Bibel på det språk Idag)




Vem har någonsin haft känslan av att ha gått igenom en situation som upplever nu? Den DejaVu kallas? Många tror det! Vem någonsin drömt om att sådana skulle arbeta och drömma bevittnar en motorcykelolycka? Vaknar och blir genom encucado med drömmen hade han, brukar ta ditt kaffe, fortfarande ihåg drömmen, då det kommer att fungera. Att gå till jobbet och sedan vittnen motorcykelolycka det! Många människor har inte prekognitiva drömmar, men vad skulle vara förvarning drömmar? Vill du se vad som kommer att hända eller vad som kan hända? Eller vad som hänt eller vad som kan hända? Idén är mycket enkel, vi lever i en ond cirkel av oändliga cykler är omgjord varje gång en cykel slutar! En dag detta universum har sitt slut och starta igen! Och allt som hände före eller vad som kan hända i dag kommer att hända igen! Lagen om tiden är evig upprepning! Vi är anslutna till tid i varje cykel som ger universum, upplever vi igen! Vara olika destinationer med samma eller liknande till vad vi upplevt i den föregående cykeln, men inte alla är medvetna om det.


Den nya början av Darius

Darius var en ung man som föddes i en ödmjuk familj i obygden i Maranhão, kämpar för att avsluta grundskolan, men livet var hårt, fick jobba tidigt. Det började som murare assistent, ålder 19 redan vara en professionell murare och där han arbetar på en byggnad, på en lördag i sena timmar, ser sin nya kollega Etam på honom och säger:
-Darius. Låt oss nu lämna natten efter att ha avslutat detta spelning här?
-Kan vara dyra, även behöva koppla, kommer att göra två veckor min flickvän gjorde slut med Lucas.
-Jag vet en väldigt cool plats som har en hel del varm kvinna! Det kommer att vara bra för dig lindra sinnet! Ce behöver en fitta att slappna bro!
Det är ... Jag tror att det kommer att hjälpa.

De två sedan ordna, Lucas flyttar sedan in i huset av Darius innan, berättar han sin mor att han kommer att säga:
Gå med Gud min son! Och var försiktig!
-Håll dig lugn mamma! Jag vänder och jag går utan att vakna du upp! Kisses!

Lucas säger:
-Ta din hjälm och klättrar rätt dude!

De två går då, då kommer på plats som har känt hög musik och ostliknande techno rullande. Den plats de stannade är ett känt bordell där ärliga arbetare kommer att tillbringa sina surt förvärvade pengar att dricka, ha sex och göra värre saker, som att använda droger. Det är en kväll så långt som den andra till Darius, han sedan arrangerar en prostituerad än 50 verkliga knulla henne tillbaka till bordet och hans vän Lukas, konstaterar han att han är med två vänner, dricka en öl och röka en cigarett annat . Han inser snart att det är marijuana:

-Boy! Jag visste inte THA rökt det!
Slappna av, dude! Precis exakt vad jag röker. Varför inte du prova?
-Face. Nej det gör inte kort ...
-Håll dig lugn, kommer det att lämna dig avslappnad, låt mig presentera dig för min partner här. Detta är Alberto och Andrew studerade med mig, vi gör här ett hjul att röka denna gemensamma. Ange denna gruva.
-Jag inte möta ...

De andra skrattar och Alberto talar:
-Relax dude. Detta här inte kommer att låta dig få ut aggressiva dödar andra, bara hålla sig borta från stenen!
-Stone? Har den som vill kasta sten?

De tre sedan börja skratta, sedan Andrew säger:

-Sten är ett smeknamn vi ger knäcka på parad här. Killen som bär det blir en zombie utan en vilja, är vår beck även här beroendeframkallande, men de flesta inte beroendeframkallande. Men åtminstone det kommer inte att låta dig förvandlas till en zombie mördare. Bora här killen ger några drinkar där!

Sedan finns det Darío med marijuana för första gången känner en känsla av glädje mycket bra. De kommande 6 månaderna passerar ut med Lucas och två andra vänner är alltid på helgerna, Dario dricker alltid måttligt och röker sin måttligt baserad. De sena nätterna festa och kön är alltid på lördag kväll, eftersom de inte fungerar på söndag. Hittills Darius ses i kontroll, men det kommer en dag att han ger en vacilada, bara gå till jobbet på måndag, med en enorm baksmälla från kvällen innan. Han har en mycket dålig prestanda på morgonen, vid lunch han märker att hans vän Lucas som var på festen med honom kvällen innan eller demonstrera utmattning i arbetet, är han där på gott humör. Darius fråga:

Face-... Hur klarar du?
-Boy, är detta, har det varit ca 5 veckor sedan jag alltid använda en sten på morgonen innan arbetet, endast i denna måndagar, är ett sätt för mig att hålla koll. När allt inte vill bli en zombie mördare!
Ja, galen kille! Du förlorade din hjärna!
-Relax bro. Inte hänge sig åt denna tik och inte hålla sig vaken i flera dagar, bara röka en joint av marijuana natten att du sover som en ängel. Här är en bra ledning tills den andra dagen. Stenen jag bara använda måndagar. Prova det här för dig att se hur din dag kommer att ge! Ligadão gör dig min!
Icke-face ...

I båda insisterar Lucas upplevde Darius första stenen. Sedan i deras nästa 3 månader, kommer den nu inte bara fester på lördagar, söndagar går han också och varje måndag han och Lucas röker din spricka rock. De två börjar gå ihop för att köpa din rock och din marijuana måndag i munnen av rök. Tills en dag, de köper marijuana, både se till att det finns mer marijuana. De börjar sedan använda oftare sprickan, som inte längre är bara på måndagar på morgonen och går till varje morgon, då varje morgon och kväll! När man minst anar det, redan helt beroende. Darius inte längre bor med sin mamma, med Lukas bor nu i ett smutsigt rum och två praktik nu väpnat rån där en motorcykel. Lucas på cykeln och med revolvern Darius 38, på natten den 21 december 2012, eftersom de två är alltid på jakt sitt offer. Passerar en tom gata, före 21 klockan de ser ett par pojkvänner, stoppa cykeln framför dem, sjunker Dario snart och säger:
-Förlorade! Förlorade! Assault! Vai pengar som kommer via telefon!

Mannen säger:

Calmae-face ... Endast här för att titta på ...

Vid den tidpunkt då man börjar ta klocka och kommer att leverera till Darius, förbereder han en reaktion och snabbt sparka buk Darius, där han fick stöd med pistolen nära magen där hon förbereder att lyfta när som helst Det var bara inte tillräckligt snabb. Darius faller till marken med pistolen till den andra sidan och titta på en annan, när han kommer upp, fanns det bara ett skott. Mannen som nu frånkopplat marken med en kula som genomborrade hans bröst och vänster dö på golvet, flickan som följde vai att träffa honom och kramar honom och gråter gråter till:

Snälla! Försvinn!

Lucas kastar också hennes huvud mot att falla död till marken!

-Låt oss Dario! Vamo!
-Du sa inte att Tava beväpnad man!
Sobe Sobe-jävla!

De två lämnar sedan med allt på cykeln, sluta kommer in i ditt hem och börja argumentera för en lång tid:

Lucas-Fan! Han behövde ha dödat dem båda!
Det var adrenalinet i ögonblicket fan! Sonen flicka avväpna dig! Han skulle ta sin pistol och döda dig senare!
Men också, varför döda hennes ansikte!
-Varför!? Ingen mening dude! Låt oss sköta bara titta här killen gå in och hantera vår sten Bronha Zé!

De två går sedan till Joe Bronha köpa din sten:
Då-Ze. Hur Shard får vi ut av det. - Lucas säger.
-Titta på den här klockan ... Jag gillar det. Jag gillar det. Från att ge mig två stenar.
Ze-Fan! Två stenar! Denna rätt här inte titta inte Paraguay!
Okej-bum mig! - Joe skriker pekar din Bereta att möta Lucas!
-O du acceptera detta nu eller om du klättra halta!

Joe Bereta bronha pekar sedan till hans två. Lucas tittar på Joe bronha, plockar upp två stenar och blad med Darius klaga:

-Herrejävlar ... Dario ... Jag blir förbannad med Ze ... Han har allt devalverat våra varor ...
-Jag kan inte sluta tänka på dem som två kille ...
-Fan mermão! Kommer att bo med den lilla fjäder jag dödade Playboy där nu! Och den lilla slyna flickvän! Eller var han eller var du!
Icke-Lucas ... Vi bör inte nå detta ...

Ett gevär skott ges! Lukas huvud krossas! Då poliser och civila som var PM.2 beredskap att börja lämna de platser de minst trodde att de skulle visas. Dario börjar sedan köra! Men är skjuten i benet och faller till marken skrikande av smärta. De övriga tjänstemännen går in i munnen och röka fler kulor avfyras. Darius är på plats i kval av smärta, får en vit polis i växten, med blå ögon nära honom och säger:

Lost-bum! För en timme sedan fick vi förekomsten av ett ogift par som var rånad! Flickan dog omedelbart och mannen överlevde väg till sjukhuset! Människor som kritiserats av långt du! När jag fick reda på vem det var jag var rasande! Död av hans partner var välförtjänt! Vi var redan ser dig två och mun av rök! Din partner dödade en kille som var mycket bra människor, kunde han bli en stor polis i framtiden eftersom det har hjälpt oss, synd att hans sjukdom inte lämna! Min partner har haft turen att ha hört hans vän tillfällighet bekänna som dödade dem båda! Jag gav kommandot radioröst för att ta bort den jäveln och han kom rakt över här!
-Jag dödade honom inte sinhor!
Det spelar ingen roll! Du är mer skit som!

Ett skott avfyras sedan pistol polis och Dario är nu död! Egentligen tror Darius är död! Han vet inte vad som händer runt omkring dem, men nu finner sig själv i en mörk fängelsehåla och ovala. Börjar höra konstiga grymtningar ... Se dig omkring och ser en ohygglig djur och bisarra! Liknar en svart panter med bat vingar och en stor röv med en spjutspets som gör ljudet av en skallra och ginormous! Hon ler mot honom och säger sedan:

-Darius Hej! Jag är din bödel här!
-Herregud! Vad jag gör här! Jag trodde det skulle vara mer!
Många som-du tror samma sak.
Snälla! Gör mig inte illa!
-Du kommer inte lida så mycket! Jag skulle inte säga samma sak om sin vän och Zé Bronha!

Den demoniska väsen genomborrar då bröstet av Darius att korsa det! Dario börjar sedan känna mycket smärta i vad som verkar vara hans kropp, men han minns att detta är hans själ och skrik! Vilddjuret talar sedan:

-Titta rakt igenom skärmen som kommer att vara på väg! Ser väl!

Vilddjuret sedan Darius och han höjer en hel del smärta, få se historien om ditt liv passerar framför dina ögon! Vilddjuret talar då!

Hur många gånger måste jag göra dig gå igenom det igen för dig att förstå att denna väg inte betalar!
Hur det igen!?
-Titta!

Dario ser då hans liv passerar framför hans ögon tills den dag han rånade paret och höra odjuret säga!
Titta väl Dario! Ser väl! Titta hur många gånger som behövs! Jag har evigheten att göra det med dig igen!

Dario sedan ser allt som händer igen vill han smärtan att sluta! Smärtan Äntligen! Och Darius har inte ihåg någonting, men det finns ett barn föds på nytt i en ödmjuk hus och lever sin barndom, tills i sitt vuxna liv arbetat som murare och gå vilse i en värld av droger igen, detta Darius var ett barn! I en av de sällsynta nätter som fick mycket lite sömn som han alltid vaknar i sin säng, indränkt i svett så mycket! Han minns vagt en mardröm han misshandlade ett par med din partner om att Lucas dödade efter två dog i bra och han snubblar på den demoniska väsen. När han vaknar han ser på Lukas och säger:

-Fan min ... Jag hade en mardröm för pung nu verkade mycket riktigt. Någonsin haft en av dem?
-Inga fler mardrömmar, men hade direkt, inte sova i en månad kille.
-Det var obehagligt ...
-Hur var det?
Jag minns inte rätt, vet bara att vi båda morríamos men inte kommer ihåg exakt vad det var, då jag vet att jag var i en mycket mörk plats med en ohygglig djur ...
Glöm-galen. Alla kommer att dö en dag. Låt oss göra detta! Jag fruktar tabalhá att få skärvan av varje dag.

Återigen finns det två anfalla paret älskare. Darius berättar samma saker och tillägger:
-Vamo! Vamo! Och svarar inte om du inte dö!
Calmae ansikte. Jag ska ge klockan. - Mannen ger du den största klockan i världen lugn.

Dario säger då:
Och du! Passae vad som också!
-Jag har bara två riktiga ficka! Grab! - Hon ger honom nervös.

De två efter rånet sedan gå iväg och lämna cykeln. Och nu är de kommer ut där på cykeln, men den här gången lämnar paret bor. Återigen Darius kommer ut ur munnen av rök Ze Brush lyssnande Lucas klaga på det, säger han:

Face-... Någonsin haft den där känslan av att redan ha upplevt en situation innan.
Alla tiders! Detta kallas en vind också! Vambora snart.

Det är ingenting av policiai slag och pekar sina gevär till Darius och Lucas. Lucas drar sin pistol och börjar skjuta. Men då är skjuten i bröstet! Darius rädd tal:

-Okej! Jag förlorade! Jag förlorade!

Officeren skrek:

-Ligg på golvet Fela en tik! Det reagerar inte!

Andra bilder får i munnen av rök. Polisen säger:
Okej beväpnade bum! Låt pistolen kulan kommer att äta!
Okej, okej!

Darius sedan greps och Joe Brush också är två vidarebefordras sedan till den regionala polisstationen, nu Darius blir arresterad ännu hade något kriminellt förflutet, blir han inte mycket tid i fängelse. Tillbringar en vecka där, men återigen begår brott igen, hamnar inför rätta för rån och väpnade rån, hamnade till slut i fängelse. När det finns, besöks av evangelikaler, ger en av dem en bibel. Han sedan tillbringar resten av sitt straff, läsa Bibeln, har det varit hans enda tröst i hur mycket som i helvetet som kallas kedja. Tills han fick sitt straff reduceras när lämnade det efter att ha läst hela Bibeln, beslutar att medge en återhämtning centrum för missbrukare, där han träffade många av samma historia.

Part.2

Darius är nu i klinisk läkemedelsutveckling, kallad barmhärtige samariten, det finns nästan 2 månader. Livet på kliniken är nästan klosterliv, följa alla regler som finns och med avsikt att sluta droger. Även om statistiken är emot honom, 90% av dem som lämnar det, gå tillbaka till att vara beroende. Han har sett många komma och gå, de män som hjälper i denna kamp, ​​är före detta missbrukare, är arbetarna om den barmhärtige samariten samhället. En religiös enhet av de få som gör en verklig arbetet för samhället. Darius var aldrig mycket en person i samband med religion men hennes mamma var evangeliet, men född i en vagga katolik, hade hans alkoholiserad fader dog vid 30 års ålder i en bar kamp. Lämnar honom över hans två systrar att ta hand om en ensamstående mor, skillnaden att systrar Darius inte förlorade i droger. Darius har nu sin förhoppning förnyas varje dag han läser Bibeln, är redan andra gången som avslutar läsa Bibeln, men ibland förvånad som läser det, han är en av de få som märkt att det har verser som timmar gör honom beundra Gud och tid hata honom, redan upptäcka de bibliska motsägelser, men alltid försökt att ta vad som var bra i den och låtsas att vissa delar var bara en fråga om sammanhang eller figurativa, precis som herdarna sade. En eftermiddag såg han en man som kommer, en man som verkade väldigt bekant. Han minns att det är mannen som överföll den 21 december 2012! Mannen kommer och hälsar arbetstagaren i tjänst och vem vet. Titta på Darius och säger:
-Hej!
Hi-... - Darius svarar.
-Roligt ... Jag tror jag har sett dig någonstans ...

"Kan inte han vet att det var jag som rånade honom var hjälmen, men hjälmen men hade ingen visir ..." Han sedan svar.

Du måste ha sett någon liknande.
Det är ... Det kan ha varit ...
-Vad heter du?
-Nilton.
-Pleasure.

Från den dagen, ibland via Dario Nilton besökte han ibland centrum när han kunde och pratade med patienterna där och alltid fört något till dem, oftast bröd, kläder eller något att tjäna samhället. Med tiden Darius började få mer intimitet med Nilton. En dag hade följande samtal:
-Då Darius? Hans berättelse är mer eller mindre samma som nästan alla här? Arbetade ärligt att börja få involverad med fel publik?
Det är dyrt. Läkemedlet förstörde allt. Jag försöker börja om igen.
-Start. Jag tror alltid att vi lever ett evigt ny början.
-Vad menar du?
-Har du någonsin slutat att tro att allt vi lever i idag, är bara en upprepning?
Redan ansikte ... Jag den dagen såg jag min partner i brott dödas jag hade samma samtal med honom ....
Du vet grabben ... När jag och min flickvän blev överfallna. Jag tänkte även på att reagera, eftersom jag var väldigt lugn vid den tiden och fick lite träning kampsport, men föredrog att inte reagera att något i mitt huvud sa också att jag hade varit med det och om jag reagerade skulle vara en dålig affär .. .
Det är sant ... Du gjorde rätt val ... Jag skulle vilja berätta något.
-Vad?
-Det var jag och min partner att natten hade rånat dig ...

Nilton tittade på den en stund och sa:
De-bra kille. Jag är inte arg på dig. Crack gör du förlorar ditt sinne.
Det är dyrt ...
Jag vet mer eller mindre vad hände med dig, för jag har tappat mitt sinne.
-På grund av droger?
-Nr. De läkemedel aldrig fick mig att förlora mitt sinne, jag hade redan försökt marijuana och kokain luktade gång. Marijuana inte ens att jag rökt 12 gånger, men aldrig gjort mitt huvud, nu är jag 28 år gammal. Och jag är stolt över att kunna säga att dessa läkemedel var aldrig mitt huvud. Jag skulle snarare spendera pengar på god mat och saftiga!

Båda skrattade, sedan Nilton tillbaka för att säga:
-Men mitt problem är värre än droger, lider av bipolär sjukdom, en sjukdom utan ett botemedel, innan även känd som manodepressiv. Jag måste ta medicin för livet eller kanske en dag, försök att leva med det utan droger, men kriser någonsin sett!
Hur är denna sjukdom?
-Jag är som en knarkare Noia utan att drogad. Uppfattat?
Jag kan tänka mig ...
-Inte för att nämna det har en drastisk förändring av humör, som kan variera från en stark depression med självmordstankar och många i fasen av eufori, inte kan sitta stilla för något, alltid gå fram och tillbaka utan att stanna tills calejarem fötter.
Det måste vara mycket svårt så.
Tur för mig, jag är född i en familj som kan ta hand om mig.
Glad-rätt kille.
-Jag gjort en hel del skit när jag var surtado, togs in på sjukhus två gånger i ett hospice, jag ens försökt praktikant här, men mitt problem var inte med droger som de sa att de inte behövde mig praktikant här även om jag kunde besöka personalen här, som jag redan har bevittnat i kris. När de välkomnade mig, hjälper jag dem alltid på det sätt som jag kan.
Jag förstår dude. Är du en evangelikal?
-Nr. Jag skulle säga att jag är nästan en ateist! Jag tror att något gav upphov till flick universum och han kom upp med några naturliga och andliga ordning. Men ärligt talat tror jag inte på Bibelns Gud.
-Varför?
-För ett antal saker, jag vet bibeln, jag har läst den så många motsägelser som får mig att tvivla på Gud Jehova.
-Sanningen.
-Och det som jag mest håller med Bibeln, för att vara exakt i den kristna religionen idag är dogmen om helvete evig tortyr.
-Face. Det är dåliga människor som förtjänar att lida.
-Jag vet, men ändå detta lidande måste vara evig.
-Folk har fri vilja.
-Men man kan vara så dålig som möjligt och kommer aldrig väljer att lida evigt.
-Sanningen.
-Straff för mig, måste det vara något att fixa, förnya. Hell nej förnyar någon! Det är ett fängelse du kommer bara lida och inte ångrar.
-En person kan ha ångrat på jorden som i livet.
-Tror du att Guds nåd är evig?
-Ja.
-Har du läst Psaltaren 100?
-Ja, men jag kan inte minnas rätt, jag har läst Bibeln två gånger.
-Okej. Ta din bibel och läs Psalm 100, vers 5.
Han läser då "Ty HERREN är god och hans nåd är evig, och hans sanning varar från generation till generation."
Psaltaren 100:5


-Nåväl människan. Du vet vad som är evig? Det är rätt som inte har något slut? Om ingen början och inget slut? Eller hur?
Rätt.
-Nåväl, är Guds barmhärtighet oändlig.
-Men Bibeln säger att du kommer att ha dem som kommer att fördömas.
-Beauty. Bifogar mitt resonemang. Barmhärtighet är handlingen alltid ge en chans eller hur?
Rätt.
-Du som människa om någon god kommer att ha en andra chans. Ser du här. Ur fängelset för mänsklig barmhärtighet och här är att ha sin andra chans. Du kommer inte att ha andra möjligheter som detta då. Det kan även ha, men kommer inte att vara för evigt rätt?
-Ja.
-Ja. Guds nåd är evig, måste det också vara värt för dig, även om du lider i helvetet.
-Men det står inget i Bibeln som alla sparas.
-Du tror det, men först måste jag visa er en annan vers. Gå in Job 42, verserna 1 och 2.
-Ok!

Där det var skrivet: "Därefter tog Job svarade HERREN och sade:
Jo jag vet att du ens kan göra allt, och att ingen syftet med din kan motarbetas vara. "
Job 42:1-2
-Vad förstår du denna vers? Det är mycket tydligt att allt Gud vill Han får rätt?
-Ja
-Tror du att när du har ett syfte eller en önskan, kommer du att planera alla former för dig att uppfylla din önskan rätt?
-Ja.
-Så. Men i ett problem. Du är en människa, snart. Du kan misslyckas. Eller hur?
-Ja.
-Men Gud är allsmäktig, så allt han vill ska hända kommer att hända! Eller hur?
-Ja.
-Okej. Vart jag ska med det här. Gå i första Timothy, kapitel 2, vers 3 och 4.
-Okej!

Där det var skrivet: "Detta är bra och behagar Gud, vår Frälsare,
Vem kommer att ha alla män att bli frälsta och komma till insikt om sanningen. 1 Tim 2:3-4 "

Darius-förstått? Du sa bara att den största önskan Gud, din högre syfte som alla bli frälsta. Vilket kommer att råda? Den Guds eller din?
-Gud ...
-För att slutföra. Gå i Matteus 5, vers 26.

Där det var skrivet: "Sannerligen säger jag dig skall gå ut därifrån på något sätt tills du har betalat den sista öret.
Matthew 5:26 "

-Darius Nåväl, detta är en referens till domedag, om du läser detta kapitel från början, kommer att läsa att Jesus hänvisar till domedagen.

Darius läste och bekräftade Nilton sa. Nilton fortsätter sedan:
-Låt inte fängelset förrän du betalar den sista öre eller mynt. Sedan är det bara att säga att symboliskt, att du kommer att vara i helvetet under en begränsad tid. Se vad jag menar Darius? Hon svalde det röda pillret och se verkligheten nu?
-Ja. - Darius säger ser förvånad över att Nilton.
Poi-bra kille. Du vet när jag berättade om vår lever i en evig cykel, en evig ny början?
Jag vet.
Tja, titta på Bibeln i Predikaren kapitel 3, vers 15.

Där det var skrivet: "Allt som händer eller kan hända har hänt förut. Gud gör något hända hända igen. "Predikaren, kapitel 3, 15

-Ja. Vill du veta vad kung Salomo menade med det? Att när vi dör, vi återupplever allt igen. För allt som händer har hänt förut och allt som kan hända har redan hänt förut. Det är dyrt, om du råkar vara en kille som kom in droger och är här för att återhämta sig och växa senare i livet med ett spår. Detta har hänt förut! Om du hade varit en man som dog att delta med droger, detta hände också förut! Om du kunde vara en kille som aldrig blev involverad med droger och i dag skulle vara en arkitekt. Detta hände också förut! För det är helt klart i denna vers. Vad som än händer eller vad som kan hända, har hänt förut! Sedan ange fria byrån! Vilken av dessa möjligheter du att det händer? Så ja jag skulle vilja säga att det finns fri vilja. Det är alltid en möjlighet att Gud ger oss även om det är efter döden för att leva samma liv som vi har levt tidigare, återuppliva henne igen, i en kopia av denna nya värld för du bara göra det bästa valet till den dag du går Gud definitivt!
-Dude! Jag är förvånad! Det verkar vettigt!
-Ja dude. Du kan även enligt min mening, kan återuppleva allt igen med fler svårigheter eller anläggningar, som nivån lätt, medium och hårt för ett videospel. Svårigheten kan du födas lamslog hårda nivå eller med sin familj återfödelse värre än du bodde eller till och med vara så att du återuppleva allt igen i en familj med god kondition som mitt och det skulle vara mycket mer lätt för dig. Det skulle vara ett enkelt nivå du förstår?
Lättare ansikte är omöjligt!
-Okej då!

Darius tillbringade nio månader så ska du skicka den barmhärtige samariten Center var en av arbetarna som hjälpte andra missbrukare att sluta och återvände sedan till arbetet ärligt, gifte sig och fick två söner och gjort dem väl. Sedan vid en ålder av 93, redan en änkling sedan hans fru dog, är också svag och börjar dö. Och det finns Darius igen i en annan Ovala, men den här gången vit och väggarna i detta rum får tillbringa sitt liv igen, sedan dagen av hans födelse till hans dödsdag på ålder 93. Han blir emotionell och säger till sig själv. "Jag vet att jag levde väl skulle ms ha gjort bättre för att rädda mina val och mitt lidande och som älskade mig."

Och det är Darius återföds igen i en ödmjuk familj, växer han sedan och arbetar som murare. Hans flickvän bred gång med Lucas han kommer till ett horhus. Hans vänner har sedan han marijuana, men något inom honom, att känslan av att ha redan upplevt denna situation kommer upp igen och något säger du att det är dåligt företag att prova drogen och han säger:
Icke-ansikten. Till utsidan. Jag går ut här.

Han griper då en moto-taxi och åka hem och spendera sedan långsamt minska vänskap Lukas. Som försökte hjälpa sparka vanan av läkemedel, men senare såg honom dö med egna ögon för att han var tvungen att döda honom att överleva och rädda sin flickvän som kom att gifta sig, inte arresterad eftersom de anser självförsvar. Men det är en annan historia ... Nu Darius med den ansträngning han hade i livet, gick tillbaka till skolan, slutade gymnasiet och efter mycket kamp huvudämne i arkitektur. Och nu vid en ålder av 78, är en vacker dag att prata med sin sonson 15 år som frågar:
-Morfar. Jag är så rädd för att gå till helvetet.
-Titta min son. Du ska inte till helvetet.
-Men min mamma säger att jag får se om jag får porrsajter.
Hennes mamma visste ingenting.
Hon säger att det är synd.
Min kära barnbarn. Lyssna väl till vad jag säger.
-Okej.
-Bara en synd, är att tvinga andra människor nära dig gå igenom så mycket en oönskad situation för dem som för dig.
Hur så?
-När du stjäl, gör du någon passerar oönskad situation att bli stulen. När du ligger till någon, gör du en person går igenom denna oönskade situation att bli lurad. När du dödar någon, gör du den personen går igenom oönskad situation att dödas. Förstått?
Ja, morfar!
Det är det-boy. Låt oss spela ett spel nu!

Slut

Nenhum comentário:

Postar um comentário

ATENÇÃO! LEIA ISTO: Resolvi tirar a moderação dos comentários. Agora até você troll pode vir aqui me infernizar. Mas tudo tem seu preço! Quando você vir encher d lixo meu blog, no fim do mês vou limpar este lixo daqui e quando fizer isto. Vou estar limpando você q é um lixo no mundo. Vai doer muito em ti! Quer apostar q esta praga vai pegar? Quando sua vida depois virar do avesso, não diga q não avisei... Maktub!((Aquele q quiser se manifestar contra o q penso sinta-se a vontade, mas faça isso sem trollar, pois essa praga só inclui os trolls imbecis.) Agora você deve estar se perguntando porque estou fazendo isto? Só pra treinar minha ação com quietude mesmo.

Pesquisar este blog

Milton: O Jesus d Preto

Milton: O Jesus d Preto
Isso é porque muita gente me chama d Jesus, mas sou só o Milton mesmo porque Jesus é todo mundo.

Deseja fazer um Pacto com OGGU?

O q você acredita q vem depois da morte?

Você a favor da legalização das drogas?

Qual sistema d governo você acha ideal pra o mundo?

Todo poder Executivo e Legislativo devia viver num regime comunista ou socialista?

Capa do meu livro

Capa do meu livro
Essa foto é do meu amigo Alberto q fez esse blog pra mim e me ensinou a mexer nele.